Szkoła Podstawowa w Czerniejowie


  • Kalendarium

    Środa, 2024-05-15

    Imieniny: Dionizego, Nadziei


  • Statystyki

    • Odwiedziny: 128525
    • Do końca roku: 230 dni
    • Do wakacji: 37 dni

  • Kartka z kalendarza

Zasady bezpiecznego i higienicznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację elektroniczną

1.W związku z zawieszeniem zajęć dydaktyczno-wychowawczych wszyscy uczniowie klas I -VIII Szkoły Podstawowej w Czerniejowie w okresie od 25.03.2020 do 10.04.2020 r. będą korzystali ze zdalnego wsparcia nauczycieli, przekazywanych  materiałów do samodzielnej pracy w domu oraz  wskazanych portali internetowych, w tym m.in. epodreczniki oraz materiałów i wskazówek na poczcie elektronicznej szkoły i profilu FB (udostępnianych w grupach). 

2.Wszystkich uczniów zapraszamy do stałego kontaktu z nauczycielami (w godz. 8.00-15.00) oraz samodzielnej pracy w domu.

3.Na poczcie szkoły szkola.czerniejow@interia.pl będą zamieszczane sukcesywnie zadania z poszczególnych przedmiotów do wykonania przez uczniów.

4.Kontakt z nauczycielami, zadawanie pytań, konsultacje i dodatkowe wyjaśnienia, przesyłanie wykonanych zadań odbywa się przez grupy na Messengerze lub na podane adresy email.

5.Materiały dla klas I-III i IV – VIII wysyłane będą codziennie (zostaną opatrzone datami lub numerami .

6.Przy przygotowaniu materiałów dydaktycznych nauczyciele korzystają z zasobów własnych i rekomendowanych przez MEN.

7.Obowiązkiem każdego ucznia jest przepracowanie przesłanych materiałów i wykonanie zleconych zadań wg informacji przekazanej przez nauczyciela.

8.Zobowiązujemy j jednocześnie prosimy Państwa rodziców o codzienne sprawdzanie , czy uczniowie wykonują zlecone zadania.

9/Rekomendujemy przestrzeganie następujących zasad:

1/HIGIENA PRACY UCZNIA

W procesie nauczania – uczenia się, niezwykle ważnym zagadnieniem jest higiena pracy ucznia w domu. Organizacja nauki w domu to czynniki, które w istotny sposób wpływają na postępy w uczeniu się. Możliwości percepcyjne uczniów najmłodszych różnią się znacznie od możliwości uczniów starszych. Przemęczenie powstaje po wysiłku długotrwałym, nawet niezbyt intensywnym, ale nie przerywanym chwilami odpoczynku. Pierwszymi objawami zmęczenia uczniów są: rozproszenie uwagi, nadmierna pobudliwość, drażliwość i żywość, pobudzenie ruchowe, które mogą następnie przejść w objawy apatii, senności oraz brak zdolności skupiania uwagi.
Aby zapobiec występowaniu tych objawów, należy stosować przerwy w nauce i odpowiednio je wykorzystywać poprzez relaks i czynny wypoczynek, najlepiej w świeżo przewietrzonym pomieszczeniu.
W rozkładzie dnia powinno przestrzegać się przede wszystkim prawidłowej proporcji między trzema elementami: snem, zajęciami ruchowymi oraz nauką w domu.

Nauka w domu powinna być racjonalnie zorganizowana. Wymaga to od ucznia nie tylko dobrej znajomości zadań, jakie ma do wykonania, ale też orientacji, jaką wybrać taktykę, jak ukierunkować przebieg swojej nauki w domu.
Wskazane jest następujące rozłożenie pracy:
- odrabianie na przemian zadań trudnych i łatwych, co zapobiegnie szybkiemu zmęczeniu,
- przeplatanie zadań pisemnych ustnymi oraz przestrzeganie następującej zasady: do odrabiania zadań z następnego przedmiotu przechodzić dopiero po dokładnym opracowaniu materiału z przedmiotu przygotowanego poprzednio.

Regulamin odrabiania zadań:
1. Odrabiaj zadane prace zawsze w tym samym czasie.
2. Odrabiaj lekcje w tym dniu, w którym zostały zadane.
3. Rozłóż równomiernie pracę na poszczególne dni tygodnia.
4. W każdym dniu wykonaj najpierw zadania bieżące, po ich ukończeniu przystępuj do odrabiania zadań okresowych (powtórki, lektura, referaty, sprawozdania).
5. Przed pracą przewietrz pokój, przygotuj biurko, przejrzyj rozkład lekcji, przygotuj potrzebne podręczniki, zeszyty i przybory do pisania.
6. Po zapoznaniu się z całością pracy, ułóż jej plan (ustal kolejność wykonania zadań, zaplanuj krótkie przerwy między poszczególnymi zadaniami).
7. Pracuj równomiernie, starannie, bez pośpiechu.
Uczeń, który będzie posiadał taki regulamin nauki, przyswoi sobie jego zasady i będzie stosować się do nich, na pewno straci mniej czasu na czynności przygotowawcze, jego praca będzie bardziej efektywna, a tym samym łatwiej i pewniej osiągnie on powodzenie szkolne.

2/JAK POMAGAĆ I MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?

-Bez pomocy rodziców we właściwym zaplanowaniu i zorganizowaniu dnia, dziecko szybko się zniechęci, gdyż nie poradzi sobie z organizacją czasu. Zacznie mu się wydawać, że nauka zajmuje mu cały dzień, i traci możliwość do zabawy. Ignorując naukę będzie nawarstwiał zaległości i coraz bardziej zniechęcał się do obowiązku szkolnego. Rodzice powinni zwrócić uwagę na racjonalny podział czasu ( największą część należy przeznaczyć na naukę, następną na zajęcia gospodarcze i wreszcie na inne zajęcia dowolne)

-Dziecko powinno mieć zapewniony stały kącik dla swojej pracy, gdzie będzie mogło rozłożyć przybory do nauki, książki i zeszyty. Od początku należy przyzwyczaić dziecko do uczenia się w pewnych, stałych godzinach, w czasie gdy w mieszkaniu panuje spokój i cisza.

-Dzieci będą często korzystać w swojej pracy z pomocy komputera. Niekontrolowana zabawa dzieci komputerem może mieć przeciwny skutek , gdyż dziecko, zajęte ciekawą grą, nie zdąży odrobić lekcji. To samo dotyczy częstego oglądania telewizji. Uczniom w czasie nauki zdalnej należy pomóc, ale to nie znaczy, że należy mu szkodzić przez codzienne odrabianie za niego zadań . Pomoc ze strony rodziców musi być właściwa i przemyślana, nie może to być wyręczanie dzieci z ich obowiązków.

Aby pomóc dziecku w nauce, należy przestrzegać następujących zasad:

- dziecko powinno wykonywać zadania codziennie o tym samym czasie,

- wykonywanie zadań powinno odbywać się stale w tym samym miejscu, w ciszy i spokoju,

- przed przystąpieniem do wykonywania zadania dziecko powinno uporządkować swoje miejsce pracy i przygotować potrzebne pomoce i przybory,

- dziecko powinno najpierw wykonywać zadania trudniejsze a potem pozostałe,

- podczas wykonywanej pracy nie należy odrywać dziecka od niej,

- dziecko powinno po każdych 45 minutach pracy robić 5-10 minutowe przerwy,

- nie należy robić zadania za dziecko tylko z dzieckiem, po wykonaniu każdego zadania, wymagającego od dziecka wysiłku, należy je pochwalić,

 

Oto kilka warunków, których spełnienie może być warunkiem sukcesu:

1. dziecko winno mieć w domu stałe miejsce do nauki ,

2. jeżeli w domu jest kilkoro dzieci do - należy ustalić godziny pracy każdemu dziecku;

3. należy pamiętać aby nie odrywać dziecka od pracy nad lekcjami;

4. wysokość biurka i krzesła dostosować do wzrostu dziecka;

 

3/ Rodzicom przedstawiamy zbiór porad dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci z prośbą o zastosowanie.

ZASADY BEZPIECZEŃSTWA W INTERNECIE

  • Nie podawaj danych osobowych swoich i innych.

  • W kontaktach poprzez Internet używaj pseudonimu (nick).

  • Nie podawaj adresu zamieszkania, numeru telefonu itp.

  • Nie podawaj nieznajomemu numeru szkoły, do której chodzisz.

  • Nie podawaj nieznajomym zawodu i miejsca pracy rodziców.

  • Nie informuj obcych o cennych rzeczach posiadanych w domu.

  • Nie podawaj godzin pracy rodziców i swoich lekcji.

  • Nie informuj nieznajomych o wyjazdach czy nieobecności w domu.

  • Nie musisz nieznajomemu zawsze mówić prawdy i odpowiadać na wszystkie pytania.

  • Staraj się więcej pytać niż odpowiadać.

  • Pozwalaj rodzicom kontrolować to, co robisz w Internecie.

  • Poproś rodziców o zabezpieczenie komputera przed nieodpowiednimi stronami.

  • O poznanych w Internecie osobach poinformuj rodziców.

  • Nie umawiaj się na spotkania z osobami poznanymi w sieci.

  • Nie włamuj się na cudze konta.

  • Nie podszywaj się za innych.

  • Ze sklepu internetowego korzystaj tylko za zgodą rodziców.

  • Gdy coś cię zaniepokoi, zawstydzi, gdy trafisz na niewłaściwe strony, dostaniesz podejrzanego maila itp.ZAWSZE ZAWIADOM RODZICÓW LUB NAUCZYCIELA!!!

Zdalne nauczanie. Informacja dodatkowa dla rodzica

RODZICU:

  • Utrzymuj stały kontakt ze szkołą za pośrednictwem poczty elektronicznej szkola.czerniejow@interia.pl

  • Jeżeli twoje dziecko nie posiada konta mailowego przekaż mu informacje i zadania przygotowane przez nauczycieli, przesłane na Twoją pocztę.

  • Dopilnuj, aby twoje dziecko wykonało zlecone mu zadania.

  • W razie wątpliwości kontaktuj się z nauczycielem, za pomocą poczty elektronicznej.

  • Pomóż dziecku odesłać zadania nauczycielowi, w celu sprawdzenia i oceny pracy.

Zdalne nauczanie. Informacja dla ucznia

UCZNIU:

  • Codziennie przeznacz czas na wykonanie zadań zleconych przez nauczyciela przedmiotu.

  • Systematycznie odbieraj pocztę elektroniczną, czytaj informacje zawarte na stronie internetowej szkoły.

  • Przekaż nauczycielowi za pomocą poczty elektronicznej, wykonane przez Ciebie zadania.

  • Pamiętaj, że nauczyciel ma prawo ocenić twoje postępy w nauce.

  • W razie niezrozumienia zadania, masz prawo prosić nauczyciela o pomoc.

Nauczyciel

Adres poczty elektronicznej

p. Edyta Ośko

edyta_osko1@wp.pl

p. Arkadiusz Stachowicz

arkadiuszstachowicz@wp.pl

p. Urszula Wnuk

ula280668@wp.pl

p.Ewa Tabiszewska

ewatab@vp.pl

p.Stanisława Nafalska

nafalska@o2.pl

p. Maria Chmielewska

maryskach@interia.pl

p. Diana Olejniczak

diana.olejniczak@wp.pl

p.Zbigniew Weremko

zbigweremko@op.pl

p.Agnieszka Pawlak

a.pawlak1611@wp.pl

p.Beata Wanarska-Zakaszewska

b_wanarska@wp.pl

p.Beata Pieńkowska

pienkowskabeata@gmail.com

p.Izabela Harcej

izaharcej@interia.pl

p.Izabela Wacht

maximilian.wacht@gmail.com

p. Jacek Otkała

jacek.zadania@gmil.com

p.Łukasz Krasuń

lukk10@op.pl

p.Monika Krasuń

monisobczyk@wp.pl